maandag 27 februari 2017

'Rutte gaat nóg meer zakkenrollen. En maar lachen en lol maken!'

Op 15 maart mag Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar de verkiezingen gaat AT5 de deuren langs met één simpele vraag: Wat stemt u?

We beginnen onze rondgang door de stad in Noord. Om precies te zijn in Volewijck, een echte arbeidersbuurt. Van oudsher een wijk waar veel mensen op de PvdA stemmen. Tijdens de vorige landelijke verkiezingen was de PvdA hier dan ook de grootste. Maar liefst 37% van de wijkbewoners stemde op deze partij. Ook de PVV deed het goed, met 15% van de stemmen. Maar of dat dit jaar weer zo is? 

'Wilders is de enige die ik vertrouw', vertelt de gepensioneerde Jan. 'Ik hoop vooral dat, als hij aan de macht komt, het niet wéér minder en minder wordt. Het is hier roeien met de riemen die je hebt.' (...) 'Per maand moet ik het doen met ongeveer duizend euro. Als alles betaald is, gas, water, boodschappen, hou ik niks over. Of Wilders daar wat aan kan doen? Ik weet in ieder geval dat Rutte nóg meer aan het zakkenrollen gaat. En maar lachen en lol maken.'

De stevige islam-standpunten van Wilders neemt Jan voor lief. 'Ik heb aan niemand een hekel, of je nou een kleur hebt maakt me niet uit. Problemen met moslims heb ik ook niet, waarom? Een heel klein beetje eerlijk gezegd... De Marokkaanse jeugd. Die zie ik wel theedrinken en kletsen, maar met een zak kalk in hun nek in de bouw werken. Nee, dat zie ik niet.'

In aanloop naar de verkiezingen portretteert AT5 een keur aan Amsterdamse stemmers. Al deze portretten zijn terug te zien op http://ift.tt/2lr2dUL.



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2lrdJj1'Rutte%20gaat%20n%C3%B3g%20meer%20zakkenrollen.%20En%20maar%20lachen%20en%20lol%20maken!'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten