dinsdag 28 februari 2017

'PvdA vind ik niet meer krachtig, ze waaien met de wind mee'

Op 15 maart mag Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar de verkiezingen gaat AT5 de deuren langs met één simpele vraag: Wat stemt u?

De rondgang door de stad brengt AT5 vandaag in de Bijlmer. Van oudsher een wijk met een grote PvdA-achterban, bij de laatste Tweede Kamerverkiezingen kreeg het nog 60 procent van de stemmen. Maar ook in Zuidoost neemt de steun voor de PvdA af, bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2014 slonk het naar 30 procent. 

Ook Marjory Noslin kreeg de PvdA van huis uit mee maar neigt nu naar de liberalen. 'D66 komt het meest stabiel op mij over. Ik vind de PvdA niet meer krachtig overkomen in wat ze zeggen. Vroeger stonden ze voor de arbeiders, de zwakkeren in de samenleving. Daar staan ze niet meer voor, ze waaien met de wind mee. Ik zie wel een premier in Alexander Pechtold, hij blijft staan voor wat hij zegt. Rutte heeft dat niet gedaan.'

'De wereld verandert, je kan niet altijd blijven kiezen voor dezelfde partij', gaat Marjory verder. 'Als je kijkt naar hoe het nu gaat in wereld, en dan met Trump vooral, ik vind het ontzettend beangstigend. Wat voor mij het zwaarste weegt, we hebben samen een samenleving. Zwart, wit, geel, paars, arm, rijk, werkend of niet werkend. We moeten zorgen dat we het samen goed doen.' 

In aanloop naar de verkiezingen portretteert AT5 een keur aan Amsterdamse stemmers. Al deze portretten zijn terug te zien op http://ift.tt/2lr2dUL.



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2mzOlZj'PvdA%20vind%20ik%20niet%20meer%20krachtig,%20ze%20waaien%20met%20de%20wind%20mee'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten