dinsdag 17 januari 2017

Bloemenverkoopster Jolanda: 'Superblij. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen'

Bloemenverkoopster Jolanda Everts-Kroet kon het bijna niet geloven toen ze hoorde dat haar bloemenstal nog tenminste vijf jaar mag blijven.

Aan het begin van de middag kwam het verlossende telefoontje van stadsdeelvoorzitter Centrum Boudewijn Oranje. 'We hebben het besluit genomen om een tijdelijke vergunning te geven voor de periode van vijf jaar', liet Oranje telefonisch aan Jolanda weten. Ze was er even stil van. 'Superblij. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. O my god...' Een klant die net langs komt vindt het besluit meer dan terecht: 'Zo iemand hoort hier in de buurt te blijven.' 

Lees ook: Thejo's Bloemen op de Westermarkt mag de komende vijf jaar blijven

Al wekenlang wordt er gestreden voor behoud van Thejo's Bloemen op de Westermarkt. De stal dreigde te moeten sluiten door problemen met de vergunning. Een online petitie voor behoud van de kraam werd massaal ondertekend. Het stadsdeel zegde toe opnieuw naar de zaak te kijken, en kwam vandaag met het verlossende woord. De stal krijgt een tijdelijke vergunning van vijf jaar, omdat het vergunningenstelsel rond dit soort kramen de komende tijd opnieuw bekeken wordt. 

Lees ook: Sluiting dreigt voor geliefde bloemenstal door problemen met vergunning



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2jFP2if'Superblij.%20Ik%20weet%20gewoon%20niet%20wat%20ik%20moet%20zeggen'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten