donderdag 8 december 2016

Levenslijnen Ramses Shaffy op station Vijzelgracht

Wie in de toekomst via station Vijzelgracht reist, ziet daar boven de roltrap een bijzonder kunstwerk.

Met lichtgevende strepen zijn daar de 'levenslijnen' van chansonnier en acteur Ramses Shaffy afgebeeld. Kunstenaar Marjan Laaper heeft het ontworpen. 'We zien 28 levenslijnen van mensen die belangrijk waren in het leven van Ramses Shaffy. En die lijnen lichten af en toe op.'

Laaper is erg trots op haar kunstwerk. 'Zijn liedjes zijn verweven met mijn eigen leven. Ik heb hem ook twee keer ontmoet. Toen ik zijn biografie las dacht ik, van nou, dit is echt inspirerend om een kunstwerk op te baseren. Ik vind het ook een geweldige dag vandaag, na vijf jaar is een ontspanningsmomentje welkom.'



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2gfUWDP
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten