woensdag 7 december 2016

Dronkaard dreigt agent en politiehond in brand te steken

Een confrontatie tussen een agent en een agressieve dronkenlap bij een benzinepomp had zomaar veel erger kunnen aflopen. Met de brandstofslag in de hand dreigde de man de politieagent en zijn hond in brand te steken.

De agent schrijft in een blog op Facebook dat hij naar de benzinepomp werd gestuurd omdat een agressieve man daar het personeel en klanten bedreigde.  'Ik ruik dat hij flink onder invloed is. (...) Hij wordt echter alleen maar bozer, begint te schreeuwen en zwaait wild met zijn armen.'

Na een aantal waarschuwingen besloot de agent hem aan te houden. Omdat de agressieveling een tasje bij zich had waar iets zwaars leek in te zitten, was hij op zijn hoede. 'Dit lijkt het moment te zijn waarop hij heeft gewacht. Hij draait zich om: 'Hoezo aangehouden? Ik doe en laat wat ik wil, niemand houdt mij tegen! En wie wil je daarvoor meenemen dan? Met wie ben je hier eigenlijk?'

'Met de slang in zijn hand brult hij: "Kom maar op!"'
De man leek niet van plan mee te zullen werken en dat was voor de agent het teken om zijn politiehond Django erbij te halen. '"Nu overgeven of ik zet mijn hond in." De man doet exact het tegenovergestelde. Hij pakt iets van de grond en brult: "Kom maar op!" Met zijn ene hand pakt hij een brandstofslang van een pomp en richt hem op Django en mij. Hij heeft iets in zijn andere hand dat hij naar de mond van de slang beweegt.'

De politiehond wierp zich op de man en beet hem in zijn onderarm. 'Meteen biedt hij jammerend zijn excuses aan en vraagt of de hond alsjeblieft los mag.' Nadat de man met hulp van collega's was overmeesterd liep de agent naar de benzinepomp. 'Ik loop terug naar mijn bus. Op de plek waar Django de man greep ligt een aansteker op de grond. Ik besef dat dit heel anders had kunnen aflopen.'



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2g9LoPK
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten