zondag 30 oktober 2016

Vloggende taxironselaar: 'Dit is mijn territorium, Schiphol is van mij'

Een taxironselaar, met als werkgebied Schiphol, is ook vlogger geworden. In zijn eerste video, die bijna een kwartier duurt, wordt de confrontatie opgezocht met handhavers, beveiligers en marechaussees.

'Dit is mijn territorium. Schiphol is van mij', zegt taxironselaar Mario tegen een officiële luchthavenmedewerker. Mario probeert dag in dag uit mensen te overtuigen om bij één van zijn chauffeurs in te stappen, in plaats van in een taxi van de officiële standplaats enkele tientallen meters verderop. 'Een jungle', noemt de vlogger de lange rij met reizigers die wachten op een taxi. 'Het gaat helemaal mis hier.'

Een handhaver spreekt in de video Mario aan op het feit dat hij mensen aanspreekt die in de rij staan. Als provocatie besluit de vlogger zijn camera op de handhaver te richten. 'Ik versta uw taal helemaal. Maar ik schreeuw gewoon 'taxi's you can follow me', zegt de ronselaar tegen de handhaver. 

De ronselaars zijn al lange tijd een probleem op en rond Schiphol. Officiële Schiphol-chauffeurs hebben daardoor het nakijken, bovendien vragen de taxironselaars soms honderden euro's voor een ritje van Schiphol naar Amsterdam.

Staatssecretaris Dijksma (Infrastructuur) wil de wet aanpassen, liet ze eerder deze maand weten. Een concrete wijziging heeft ze nog niet voor ogen. 

Bekijk hieronder de hele video.



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2f5ZxIE'Dit%20is%20mijn%20territorium,%20Schiphol%20is%20van%20mij'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten