zondag 30 oktober 2016

Sal Meyer weer open voor broodjes: 'Heerlijk, zoals altijd'

Sal Meijer is weer open. De beroemde kosjere broodjeszaak was sinds begin dit jaar gesloten maar opende vanochtend weer haar deuren op de nieuwe locatie aan de Buitenveldertselaan.

Toen eigenaar Maurtis Blog eind vorig jaar besloot te willen stoppen, kon hij niet direct een geschikte opvolger vinden. Hij had de huur al opgezegd maar raakte iets later in gesprek met één van zijn stamgasten met wie hij besloot toch een doorstart te maken. 

Lees ook: Broodjes van Sal Meijer straks te koop in Buitenveldert: 'De oude sfeer moet terug'

Martijn Koppert: 'Ik hoorde dat hij ermee wilde stoppen en ik vond het zo zonde dat hij ermee ging stoppen. En toen dacht ik ja koken is mijn hobby, restaurantjes is mijn hobby, het zoeken naar goede plekjes.  Dus ik dacht dat zou erg zonde zijn als dat weggaat. Dus zodoende ben ik met Maurtis is gesprek geraakt en we hadden een hele goede klik. Dus we hebben afgesproken om samen met elkaar verder te gaan.'

Verhuizingen
Sal Meijer verhuisde sinds de oprichting in 1957 al vier keer en ging steeds verder weg van het centrum zitten. Toch zal dit voor het bereiken van de vaste gasten geen enkel probleem opleveren. 

'Je ziet hoe druk het is. Ik mag niet mopperen', zegt Maurtis. 'De klanten zijn zeer positief erover. En waar ik ook kwam ze begonnen allemaal tegen mij aan te praten. Dus het ziet er goed uit. Laat ik het zo netjes zeggen. Je moet altijd afwachten maar een heleboel klanten zien we terug. Gelukkig!'

Lees ook: Sandwichshop Sal Meijer sluit deze week na 58 jaar

De broodjes vallen in goede smaak. 'Heerlijk, zoals altijd', is de reactie van stamgast Willy Lindwer. 'We zijn blij dat ie weer terug is. Ja, back in town. Het voelt als vanouds, de broodjes zijn weer heerlijk, pekelvlees, de osseworst. Ik kom er al heel lang. Dus we zijn blij dat hij nu weer terug is en nu in Buitenveldert, maar prima. We rijden er voor om!'



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2dSZTpU'Heerlijk,%20zoals%20altijd'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten