zaterdag 29 oktober 2016

Advocaat Hammerstein trekt ten strijde tegen vervuilers binnenstad

Topadvocaat Oscar Hammerstein trekt normaal gesproken ten strijde in de rechtszaal maar is nu ook op straat te vinden. Tegenstanders zijn de vervuilers van zijn binnenstad, het straatafval is Hammerstein een doorn in het oog en daarom is hij nu een actie gestart.

Hammerstein is er klaar mee dat mensen zich niet aan de regels houden en schreef daarom een brief die iedereen kan gebruiken om vervuilers aan te pakken. 'Als ik wederom constateer dat u een overtreding bent begaan, zal ik de gemeente verzoeken strafrechtelijke stappen te ondernemen', krijgt de vervuiler dan te lezen.

Lopend over straat ziet Hammerstein al snel de eerste overtredingen: 'Kijk dit is precies wat ik bedoel. Mensen zetten hier gewoon een glas drinken op de stoep en lopen door.' En kijkend naar enkele vuilniszakken: 'Dit is verloedering van de stad. We hebben misschien wel de mooiste van Europa maar we hebben er zoveel respect voor dat mensen gewoon hun pizzadozen en andere troep op straat flikkert. Dat kan toch niet!'

Held van de buurt
Even verderop liggen er een paar dozen naast de ondergrondse container en dan komt 'buurtwacht' Hammerstein in actie. 'Ik zie geen adres maar het is van een wijnhandel. Hé kijk eens, daar zit er één om de hoek.'

De schuldige wordt vermanend toegesproken door mr. Hammerstein. Zijn kruistocht is in de buurt niet onopgemerkt gebleven. 'Ik heb meer dan vijfhonderd e-mails gekregen, ik heb een taart gekregen, bloemen en kaarten. En iedereen zegt: "Eindelijk, we doen er wat aan!"'.

Voor iedereen die een buurtgenoot betrapt op het gooien van afvalzakken op straat, de brief is hier te downloaden.



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2fqIjtB
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten