dinsdag 27 september 2016

Rick Brandsteder voor rechter: 'ik ben in de val gelokt'

Rick Brandsteder heeft een boete van 750 euro een voorwaardelijke celstraf van een week opgelegd gekregen vanwege een mishandeling in de Pianobar, eerder dit jaar.

Het Openbaar Ministerie eiste vanmorgen juist een fors hogere straf. Justitie wilde dat de 32-jarige presentator 2 weken de cel in zou gaan en een taakstraf van 90 uur zou uitvoeren. 
 
Brandsteder had op 30 maart van dit jaar een reünie in het centrum van de stad. Samen met wat vrienden, met wie hij eerder op skivakantie was geweest, bezocht hij de Pianobar in de Leidsekruisstraat. Toen de presenator naar de wc liep, ging het mis. 
 
Bij de toiletten kreeg hij het aan de stok met een 30-jarige man. Die zou Brandsteder hebben aangesproken op het feit dat de presentator de rij voor de wc's negeerde. 'Hey gozer, wat ben jij aan het doen? Er staat gewoon een rij', zou hij tegen Brandsteder hebben gezegd. 
 
Excuses niet genoeg
Brandsteder reageert vandaag in de rechtbank: 'Ik sloot netjes achter in de rij aan en ik bood nog mijn excuses aan, maar dat was blijkbaar niet genoeg'. De man zou vervolgens hebben gezegd: 'je
moet niet denken dat, als je Brandsteder heet, je zomaar alles kan maken'. Brandsteder reageerde daar naar eigen zeggen niet op: 'ik heb dat nu al zo'n 230 keer in mijn leven gehoord'.
 
De presentator vervolgt: 'toen begon hij mij te beledigen. Hij vertelde narigheid, ook over mijn vader. En hij gaf mij een paar tikjes. Toen heb ik hem - heel dom - een klap op zijn mond gegeven. Ik
had hem nooit mogen slaan. Met geweld los je niks op. Ik heb er heel veel spijt van.'
 
In de val gelokt
Brandsteder: 'ik snap nog steeds niet dat ik erin ben getrapt. Hij lokte mij gewoon uit. Hij is doelbewust bezig geweest om mij een foutje te laten maken. Het voelt alsof ik door hem in de val ben
gelokt'. De officier van justitie heeft geen goed woord over voor zijn reactie: 'ik vind het volstrekt misplaatst. Wat het slachtoffer ook zei; het kan nooit een rechtvaardiging zijn geweest om iemand
te mishandelen.'
 
Aangepakt 
De advocaat van Brandsteder betoogde vandaag dat haar cliënt veel te hard wordt aangepakt door justitie. Volgens haar is Brandsteder door de massale media-aandacht rondom deze zaak al hard
genoeg gestraft. Naast de boete van 750 euro moet Brandsteder het slachtoffer een schadevergoeding van 250 euro betalen. De presentator werd in het verleden onder andere veroordeeld vanwege belediging van een politieagent, openlijk geweld en rijden onder invloed.


from AT5 - nieuws http://ift.tt/2dg1mSv'ik%20ben%20in%20de%20val%20gelokt'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten