dinsdag 27 september 2016

Amsterdammers verzamelen zich in Melkweg voor Amerikaans verkiezingsdebat

Zo'n 150 Amsterdammers kwamen gisteren naar poppodium Melkweg om live het Amerikaanse verkiezingsdebat te kijken. Maar waarom vinden Nederlanders de Amerikaanse verkiezingen zo interessant? En wat verwacht men van Clinton en Trump?

'Ik verwacht eigenlijk een avond vol vuurwerk. Je weet niet wat je kan verwachten van Trump, maar we zullen het zien', zegt een toeschouwer. 'Ik vind de debatcultuur in Amerika gewoon interessant en leuk dat wij hier in de Melkweg gewoon live kunnen kijken naar iets speciaals'.

Een Amerikaan kwam ook een kijkje nemen in de popzaal: 'Het is iets dat we onze kleinkinderen kunnen vertellen: dat we in Amsterdam waren om het debat te kijken. Ik verwacht eigenlijk dat Hillary (Clinton - red.) Trump vernederd. Dat komt omdat Trump niet heel intelligent is.'

Ook ex-nieuwslezer Rick Nieman was bij de speciale avond aanwezig. Hij zou in ieder geval weten op wie hij zou stemmen: 'Ik denk dat het voor iedereen, Amerika en de wereld beter is dat Hillary gewoon wint. Dus ik heb een voorkeur, ja.'

 



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2dgrCQ7
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten