dinsdag 30 augustus 2016

Jordi Cruijff zou vernoeming Schiphol naar vader Johan mooi vinden

Schiphol zou wat Jordi Cruijff betreft in de toekomst wel naar Johan Cruijff vernoemd kunnen worden. 'Ik zou het mooi vinden, eerlijk gezegd.'

'Welke grote Nederlanders heb je? Rembrandt, Van Gogh en mijn vader. Maar misschien is mijn vader niet belangrijk genoeg. En Schiphol is natuurlijk Schiphol', zegt Cruijff in een gesprek met het maandblad Helden.

In het interview kijkt Cruijff voor het eerst terug op het afgelopen half jaar. 'Hij heeft het maar één dag moeilijk gehad. Dat zie ik als een gift, zeker als je ziet hoe deze ziekte mensen kan aantasten en helemaal laten wegkwijnen. Dat is hem gelukkig bespaard gebleven. Hij is echt op zijn Cruijffiaans weggegaan, met: 'Jongens goedendag.'"

Lees ook: Johan Cruijff Arena lijkt nog ver weg: 'Geen gevolg aan overleg gegeven'

'Super intiem, super mooi en super lief'
Cruijff zegt ook dankbaar te zijn voor alle rust en ruimte die de familie heeft gekregen. '
Hij wilde geen toestanden, dat heel veel mensen de straat op zouden gaan en een eerbetoon geven voor zijn begrafenis. Ik vind het ook fantastisch hoe dat allemaal was geregeld, dat we hem, precies zoals hij het wilde, de dag na zijn overlijden met twaalf mensen - alleen mijn moeder, kinderen en kleinkinderen - hebben begraven. Dat was super intiem, super mooi, super lief. En prachtig dat ons dat werd gegund.'

Vernoeming Arena
Na het overlijden van Johan Cruijff werd de roep onder Ajax-supporters sterker en sterker om de Arena naar Cruijff te vernoemen. Tienduizenden supporters tekenden een petitie om de roep kracht bij te zetten. Henk Markerink zei twee weken af te willen wachten tot de familie Cruijff toestemming geeft om de naam te gebruiken. 

Lees ook: Cruijff hoopte dat Arena Johan Cruijff Stadion zou gaan heten



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2bXpJHi
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten