donderdag 25 augustus 2016

Jean-Paul als een van de favorieten naar de Paralympics

Traditiegetrouw zijn na de Olympische Spelen de Paralympische Spelen. Jean-Paul Montanus is deels verlamd, maar speelt desondanks fanatiek tafeltennis bij de Amsterdamse vereniging US. Vorig jaar won Jean-Paul op het EK en dus gaat als een van de favorieten naar Rio.

Montanus: 'Het worden mijn eerste spelen dus ik ben benieuwd. In de top 10 kan iedereen van elkaar winnen, dus een winnaar is niet te voorspellen. De loting en de vorm van de dag zal het resultaat bepalen.'

Jean-Paul is al sinds zijn geboorte halfzijdig verlamd, maar dat heeft hem er nooit van weerhouden om van jongs af aan fanatiek te tafeltennissen. Moeder Lies Montanus: 'We hadden een tafel met een netje erop en dan moest ik altijd met hem spelen. Hij was altijd aan het tafeltennissen. Ik hoop dat hij goede resultaten boekt.'

Zijn trainingsmaatje Mark Smith denkt dat hij goede kansen maakt: 'Hij is een speler die sterk verdedigt en hij kan het spel goed doorzien. Als hij dat op de belangrijke dagen doet, is hij moeilijk te verslaan.Het is heel spannen. Ik weet dat hij al maanden hard aan het trainen is. Ik wens hem het allerbeste.'

Op 9 september speelt Montanus zijn eerste wedstrijd in Rio.



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2bjhYKD
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten