zaterdag 27 augustus 2016

Feestelijke opening vernieuwde Elandsgracht: 'Goed geslaagd project'

Na ruim een jaar herinrichten is de Elandsgracht weer volledig in gebruik. Vanmorgen werd de straat midden in de Jordaan feestelijk geopend.

Lees ook: Elandsgracht op de schop: 'Het lijkt hier wel een oorlogsgebied'

In de vernieuwde straat is vooral rekening gehouden met fietsers en voetgangers. 'Ik vind het mooi. Als het straks rustiger is dan denk ik dat het een goed geslaagd project is', zegt een man. De verminderde ruimte voor auto's valt ook in de smaak: 'Ik vind het wel heel leuk. Minder auto's en we hebben nu bankjes om op te zitten. Met die kleine huisjes in de stad heeft niet iedereen een balkon, dus we zitten nu lekker hier', aldus een vrouw.

Hoge stoep
Toch is niet iedereen te spreken over de nieuwe inrichting. De stoepranden zijn bijvoorbeeld veel te hoog. 'Ik zit hier zelf met een café en schrik me af en toe lam dat ze de stoep niet opvliegen met die vrachtwagens. Ik heb daar mensen zitten en daar ben ik toch verantwoordelijk voor', zegt een bezorgde man. Een ander: 'Voor mindervaliden is het hier in de avond een nekkenbreker.'



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2bybFSx'Goed%20geslaagd%20project'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten