woensdag 31 augustus 2016

College van Kale: 'Ajax moet Barceloniaans spelen'

Met welke opstelling moet trainer Peter Bosz het tij bij Ajax nu keren? De door de fans gewenste creatieve impuls is er met Hakim Ziyech maar waar en met wie moet hij spelen? Ras-Ajacied Kale doceert.

'Of Ziyech De Verlosser is, moeten we nog zien. Die hebben we natuurlijk wel vaker gehad in het verleden. Denk even aan bijvoorbeeld Nikos Machlas of Miralem Sulejmani. Die werden voor veel geld gehaald en maakten het dan niet', zegt Lawrence 'Kale' de Munck.

Lees ook: 'Bazoer blijft 99 procent zeker bij Ajax'

Voor zijn ideale opstelling hoopt Kale niet dat Bazoer nog op het laatste moment vertrekt. 'Dat zou een kwaliteitsvermindering zijn. Ik vind hem in potentie één van de beste verdedigende middenvelders van het land. Hij zit nu even in een dipje maar ik hoop van ganser harte dat hij blijft. in mijn opstelling staat hij in ieder geval.' 

Voor zijn opstelling laat Kale zich inspireren door FC Barcelona. 'Ik zou in een 4-2-4-opstelling spelen. Ik heb het er met Kokkie over gehad: Younes op link, Traoré op rechts. Daar vlak achter Klaassen en Gudelj, op het middenveld controleren Ziyech en Bazoer. Achterin spelen we natuurlijk met Dijks, Riedewald, Veltman en Tete. Ik hoop dat ze de opstelling die ik net gegeven heb, dat ze die een keer gaan doen.'

Lees ook: Ajax-aanwinst Hakim Ziyech meldt zich op De Toekomst



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2bVFZHw'Ajax%20moet%20Barceloniaans%20spelen'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten