zaterdag 27 augustus 2016

Burgemeester Deventer: 'Ajax-supporters de rest van het jaar welkom voor biertje'

'De rest van het jaar zijn ze welkom in Deventer voor een biertje, de koffie smaakt hier ook goed, maar vandaag en morgen even niet', aldus burgemeester Andries Heidema van Deventer na het afkondigen van een noodverordening rond de wedstrijd Go Ahead Eagles-Ajax.

Social media
Volgens Heidema waren signalen van de politie aanleiding voor de noodverordening: 'Er werd op social media actief opgeroepen vandaag of morgen in grote getale naar Deventer te komen. Even los van de wedstrijd. Dat is in negen van de tien gevallen de opmaat voor een ontmoeting die niet vriendschappelijk is. De rest van het jaar zijn ze welkom in Deventer voor een biertje, de koffie smaakt hier ook goed, maar vandaag en morgen even niet.'

Lees ook: Noodverordening in Deventer uit vrees voor ontevreden Ajax-supporters

Op De Brink in Deventer balen ze van de maatregel. 'Het zijn hoofdzakelijk de randdebielen, wat niks met voetbal te maken heeft, die van alles op internet zetten. Dan krijg je dat soort dingen. Ik vind het jammer', zegt een man. Een vrouw: 'Ik vind het diep tragisch dat het nodig is. Dat doet heel veel af aan mijn sportieve gevoel.'

Ongeregeldheden 2007
In 2007 liep een oefenwedstrijd tussen Go Ahead Eagles en Ajax uit de hand bij zowel het stadion als in de binnenstad. Voor de Ajax-supporters zou de teleurstellende start van de competitie en afgang tegen Rostov nu reden zijn om naar Deventer te komen. 'Ik kan me de teleurstelling voorstellen bij de fans. Als dat bij Go Ahead zo was had ik hetzelfde gevoel. Teleurstelling kun je op allerlei manieren verwerken. Maar ik zou dat niet doen door vanmiddag of morgen naar Deventer te gaan. Dat slaat echt nergens op', zegt de burgemeester. 

Morgen om 14.30 uur is de aftrap van de wedstrijd. 



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2bpdx18'Ajax-supporters%20de%20rest%20van%20het%20jaar%20welkom%20voor%20biertje'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten