dinsdag 30 augustus 2016

Alles kwijt na val van fiets: nu woont Martin al twee jaar in een tent

Een ongelukkige val had voor Martin Lipka ingrijpende gevolgen. Hij brak zijn sleutelbeen en raakte daarna zijn baan als klusjesman kwijt. Gevolg: hij woont nu al 2,5 jaar in een tentje in Zuidoost.

De tent heeft hij opgezet bij een kennis in de tuin. Hij is blij met het feit dat hij een plekje heeft, al valt er natuurlijk genoeg op zijn situatie aan te merken: 'Ik woon precies onder de aanvliegroute van de Schiphol, dus heel veel lawaai. En ik heb geen privacy, mensen zitten nu met het mooie weer tot laat buiten te barbecueën.'

Martin heeft nog wat spaargeld over maar kan van zijn bijstanduitkering geen huurwoning betalen. Toch hoopt hij voor de winter te kunnen verkassen. 'Ik moet de privacy van mijn vrienden ook respecteren. En straks komt het slechte weer er aan. Dan gaat 's nachts vriezen, dat is het ergste. In mijn dikke slaapzak is het dan lekker warm, maar als je dan buiten komt... Dat is niet lekker.'



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2bzeVLx
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten