dinsdag 28 juni 2016

Treurwilg Melkweg verdwijnt na val: Het wordt een zware dag'

Het personeel van de Melkweg zit in zak en as. De treurwilg aan de voorkant van het poppodium is door de zware regenval van de afgelopen dagen omgevallen en moet geruimd worden.

De boom stond er al sinds de jaren zeventig en was het favoriete plekje van personeelsleden en artiesten. Het verdriet is dan ook groot. 'Grote verbijstering. De boom om. Ik heb direct gebeld naar de directie, er heeft een ramp plaatsgevonden', vertelt gebouwbeheerder Theo. 

'Wat betekende de boom niet? Het hoorde gewoon bij het gebouw. Gewoon grenzend aan de kleedkamers. Waar al de artiesten hier hun toevlucht hebben gezocht. Hun frustraties hebben uitgesproken. Tegen de boom hebben gepiest waarschijnlijk. Van alles hebben ze gedaan onder deze boom.'

Morgenochtend wordt de boom in stukken gezaagd en weggehaald. 'Ik denk dat ik morgen wel een zware dag heb. Maar ik ben er continu bij. Ik wil ook graag de jaarringen kunnen gaan tellen, er worden plakjes afgenomen. Ik wil ook van de tuinier weten waarom die nu zo omgevallen is. Dus ik ben wel heel erg benieuwd.'



from AT5 - nieuws http://ift.tt/291UjeP'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten