donderdag 28 april 2016

'Ebru Umar weigert extra beveiliging'

Columniste Ebru Umar wordt zo ernstig bedreigd, dat de Nederlandse ambassade aan de bel heeft getrokken bij de Turkse politie. De Turken hebben haar daarom gisteren extra politiebeveiliging aangeboden, maar vooralsnog heeft Umar dit naar eigen zeggen geweigerd.

Ook het internationale 'politie liaison' van de Koprs landelijke politiediensten (KLPD) heeft Umar bezocht om het dreigingsniveau te bespreken, meldt De Telegraaf.

'Ik heb de Turkse politie bedankt voor het aanbod om me extra in de gaten te houden, maar ik voel me hier in Turkije niet bedreigd. Ik ben hier nog steeds een anoniem persoon. Ik heb geen behoefte extra aandacht op me te vestigen door opeens met beveiliging rond te lopen', aldus Umar tegen de krant.

Lees ook: Ebru Umar met 'landarrest' uit politiebureau: 'Ik wil naar Nederland'

Lees ook: 'Hoer' op muur trappenhuis Ebru Umar geklad

Umar mag sinds zondag Turkije niet verlaten. De Turken willen haar aanklagen om beledigende tweets aan het adres van president Erdogan. Gisteravond werd bekend dat er in het trappenhuis van haar woning nog meer teksten zijn geklad. Zou zou er niet alleen 'Hoer', maar ook 'Wij zijn Marokkanen' zijn geschreven.



from AT5 - nieuws http://ift.tt/1TzI9uM'Ebru%20Umar%20weigert%20extra%20beveiliging'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten