donderdag 31 maart 2016

Kenny Tete: 'Fit genoeg om dit seizoen nog te spelen'

Kenny Tete is blij dat hij weer op het veld staat. Hij is maandag weer begonnen met meetrainen met de groep en verwacht dit seizoen nog mee te spelen.

'Als het zo door blijft gaan, denk ik wel dat ik fit genoeg ben om dit seizoen nog te spelen. Al is het niet aan mij om te bepalen of ik speel', zegt Tete in een interview op de website van Ajax. Hij moet eerst nog een wedstrijd meespelen met Jong Ajax voordat hij weer voor Ajax 1 in actie komt. Maar de verdediger is sowieso al blij dat hij weer traint. 'De trainingen gaan lekker. Ik voel goed en ben blij dat ik weer op het veld sta. Je mag best weten dat ik acht weken erg chagrijnig ben geweest. Iedereen om me heen heeft dat ook gemerkt. Ze zien nu dat ik rustiger en weer gelukkig ben', zegt Tete.

Lees ook: De Boer: 'Tete herstelt beter dan verwacht'

De verdediger geeft aan dat hij inmiddels geen klachten meer heeft. 'Ik ben klachtenvrij en gretig', zegt Tete. Hij voegt er aan toe dat hij 1-op-1 heeft getraind en dat dat goed ging. Wel blijft het nog zwaar. 'Het was zwaar, het is zwaar en het gaat nog zwaarder worden. Ik ben er lange tijd uit geweest, acht weken, en ben conditioneel nog niet terug op mijn niveau. Sinds maandag train ik weer met de groep mee en het gaat eerlijk gezegd beter dan ik had verwacht. Maar het gaat zeker nog pittig worden.'

Lees ook: Tete met succes geopereerd aan enkel

Kenny Tete raakte eind januari tijdens het duel tegen Vitesse in de Arena zwaar geblesseerd. Hij scheurde zijn enkel. 



from AT5 - nieuws http://ift.tt/22RYlPP'Fit%20genoeg%20om%20dit%20seizoen%20nog%20te%20spelen'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten