donderdag 31 december 2015

Dolf Jansen sluit 2015 af op 't podium: 'Mijn verhaal is heel persoonlijk'

Cabaretier Dolf Jansen sluit 2015 vanavond af op het podium van de Kleine Komedie.

'Al jarenlang probeer ik juist niet de twintig of dertig belangrijkste gebeurtenissen van het jaar mee te nemen', stelt Jansen voor zijn laatste optreden van het jaar. 'Ik maak een hele persoonlijke keuze. Ik heb het bijvoorbeeld over Daphne Schippers, logisch, omdat ik zelf ook een loper ben.'

Het meest verbaasde Jansen zich het afgelopen jaar over wat hij 'de schreeuwende minderheid' noemt. 'Dat die op allerlei plekken hun stempel drukken, dat is een ontwikkeling die ik ernstig vindt. En dan zou je een leider moeten hebben die zich daar over uitspreekt. Maar goed, die heeft de handen vol aan z'n eigen partij.'

In Amsterdam keek Jansen vooral met verbazing naar alle bezoekers van het Amsterdam Light Festival. 'Dat er mensen in de file gaan staan van de Bijenkorf tot de fokking IJtunnel om naar lampjes te gaan kijken. En de kerstmarkt op het Rembrandtplein. Met alle respect. Het is alleen maar vreten, vreten, vreten. Daar mis ik de kerstgedachte'.



from AT5 - nieuws http://ift.tt/1Soomze't%20podium:%20'Mijn%20verhaal%20is%20heel%20persoonlijk'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten