dinsdag 29 december 2015

Buurvrouw door brand getroffen woning West: 'Vuurballen vlogen langs'

'Toen ik de trap afliep, toen vlogen van die vuurballen langs. Eentje kwam op mijn hoofd en eentje op mijn rug. Toen heeft de brandweer of de buurman een emmer water over mij heen gegooid, omdat ik anders was verkoold denk ik dan maar.' De schrik zit er bij de buurvrouw van de woning an de Bilderdijkkade in West nog goed in.

Een felle brand zette gisteravond de woning van haar buren in lichterlaaie. Ze moest haar woning uit, maar werd tijdens haar vlucht naar buiten geraakt door diverse vuurballen. Volgens de buurvrouw was een kaars die tegen een gordijn aan zat de oorzaak.

Ze is blij dat iedereen er zonder grote verwondingen af is gekomen. 'Het is een stel, haar man is op vakantie in Nieuw-Zeeland, want daar komt hij vandaan. Zij was met haar dochter aan het koken in de keuken. Het schijnt dat een kaars tegen de gordijnen aan ging. De twee poesen zijn gered door de dierenambulance. Het meisje van een jaar of 17 die was heel erg geschrokken. Die hebben niets meer, dat vind ik zo erg.'

'Ik dank onze lieve heer op mijn blote knieen dat ik hier eigenlijk ongeschonden ben uitgekomen.'

 



from AT5 - nieuws http://ift.tt/1ZzeK6M'Vuurballen%20vlogen%20langs'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten